52° Coppa Paolino Teodori – Ascoli 2013 Ita

vydáno 27. června 2013, autor Vladimír Vitver, přečteno 1240x

27-28.6.2013 FIA EUROPEAN HILL-CLIMB CHAMPIONSHIP

titulka

Horká půda v italském Ascoli a Trentu byla další zastávkou mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. Zatímco v Trentu už zanechal náchodský tým SVC Vitver Racing výrazné stopy při svých předešlých startech, tak Ascoli bylo premiérové.

Tento závod se pod hlavičkou FIA objevil v kalendáři ME naposledy v 90. letech minulého století, poté se na trati utkávali účastníci FIA poháru a letos se opět objevil ve vybrané společnosti kontinentálního mistrovství namísto zrušeného Rieti. Tým zvládl dalekou cestu na jih Evropy v pořádku a po překonání 1400 kilometrů mohl předvést v depu Audi WTT-R DTM největšího výrobce tažných zařízení fa SVC Náchod,s.r.o. místním fanouškům.

Krásný karbonový speciál si vysloužil patřičnou pozornost i bez závodního tempa a Vladimír Vitver se mezitím vydal poznávat 5000 metrů dlouhou trať. Přípravu absolvoval v sedadle Fiatu 500, který mu dal prostor pro základní seznámení s kopcem Ascoli – Piceno: „Trať je velmi pěkná, úvod je hodně technický s povrchem vhodným spíše pro rallyový podvozek. Dále je ale dráha jako ušitá pro Audi – v rychlých pasážích, kde už je vozovka v lepším stavu, je možné naplno využít funkce skvělé aerodinamiky Audi. Moc se na závod těším, zhodnotil první dojmy z italské trati náchodský jezdec.

Šestý podnik Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu v malebné přírodě střední Itálie se SVC Vitver Racing vydařil. Stejně jako v trénincích, nenašel Vladimír Vitver v závodních jízdách přemožitele a s přehledem si v Ascoli dojel pro triumf v rámci skupiny E2-SH. Navíc se Vladimírovi podařilo pokořit čas Milana Kašpárka, který na stejné trati zajel se stejným vozem, což utvrdilo uspokojivý výsledek z italského asfaltu a to i přesto, že se team opět trápil s vynechávajícím motorem při požadovaném maximálním výkonu.

Bohužel dobrý pocit z dobře zorganizovaného podniku, kde se teamu velmi dařilo, pokazil nějaký ,, domorodec či závistivý konkurent“ který po závodě z uzavřeného přepravníku odcizil volant Audi. Nesmírná škoda, která tak vznikla, bohužel musela být řešena s policií a velmi znepříjemnila SVC další závod na Apeninském poloostrově na který team plánoval jen přejezd, a tak místo jednoduchého přejezdu a krátkého odpočinku, musel team k dalšímu závodu do Italského Trenta Bondone, nechat dovézt náhradní vozidlo Lotus WR 12. Zajistit změnu přihlášky a zajistit náhradní volant z ABT S-line, aby se podařilo uvést Audi WTTR do následujících závodů po návratu z apeninkého poloostrova, což v době dovolených byla vcelku složitá záležitost.

Zdroj: SVC Náchod,s.r.o. Největší výrobce tažných zařízení v ČR a sportovní divize – výrobce a úpravce závodních vozidel a doprovodné techniky.

Nejnovější články z kategorie

Související obsah

    Žádný přidružený obsah

Komentáře

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno.

provozovatel © 2011 svc náchod
design © 2011 schembera.cz & repro reklamní

Spolupracujeme