Slunce a déšť nad Mistrovstvím Evropy EccE Hom0 2011

vydáno 15. června 2011, autor Vladimír Vitver, přečteno 2144x

ECCE HOMO 11-12.06 2011

titulka

Slunečně-deštivý víkend ve Šternberku si užili jezdci týmu SVC Náchod Motorsport ve dnech 12. a 13. června 2011. Závod zařazený do seriálů Mistrovství Evropy a Mezinárodního mistrovství České republiky tentokráte absolvovali jezdci Vláďa Vitver – ten startoval s vozem Lotus WR-12 – a Jan Čermák s Lotusem WR-9/2.

Pro Vladimíra a jeho mechaniky bylo víkendovým úkolem správně zpětně naladit vůz WR-12, který získal po havárii ve Verzegnisu poněkud oblejší tvary. Hlavní mechanik Martin Černý stihnul vůz přes týden uvést do původního stavu, ale jak již bylo předesláno – bylo třeba jej znovu správně naladit.

Jan Čermák se seznamoval s tratí, tedy spíše s možnostmi vozu na této trati, a zvykal si na různá přetížení (takzvaná Géčka), která působí na jezdce během jízdy. Poznámka pod čarou: Tíha je učivo fyziky základní školy. Kromě toho Honza poznával i mechaniku tekutin (taktéž stejné učivo), osvěžil si i biologii a při pohledu do výsledkové listiny taktéž matematiku. Pokud chcete, aby vaše děti závodily, dbejte na to, aby se dobře učily J

Víkendový závod byl jednodenní, tedy abych byl přesný, byl dvoudenní, ale evidovaný jako jednozávod, což znamená, že se v sobotu jely dvě tréninkové jízdy a v neděli dvě závodní. Počasí v obou dnech jako by stálo proti sobě, v sobotu návštěvníci oblečení hlavně sundávali, v neděli hledali, pod co by se schovali a jak by se zahřáli. Takovéto změny byly jako dělané na testování.

Nedělní první jízda byla spíše seznamovací a proběhlo kompletní přenastavení WR-12, s jejímž nastavením ještě bojujeme. Nastavení se pravděpodobně zadařilo, a tak se Vláďa těšil na souboj s lepším časem v druhé jízdě. 

Jan zajel velice slušný čas při své premiéře na Ecce Homo a ukázal, že se s WR-9 velmi rychle sžívá. Také se psychicky připravoval na řádné „zatáhnutí“ v druhé jízdě, přišel ale lijavec a vysoušení trati, kde každý závodník měl jiné podmínky pro závod.

Dosažené časy byly kvalitní a patřily k nejrychlejším ve skupině E1 u vozidel poháněných zadní nápravou. Vláďa skončil v Mistrovství Evropy 13. absolutně a první ve třídě MMČR do dvou litrů, Jan v ME 18. absolutně a druhý ve třídě národního mistrovství do dvou litrů. V takové konkurenci jsou tyto výsledky skoro z říše snů a dokazují kvalitu vozů i celého týmu.

Nejnovější články z kategorie

Související obsah

    Žádný přidružený obsah

Komentáře

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno.

provozovatel © 2011 svc náchod
design © 2011 schembera.cz & repro reklamní

Spolupracujeme