Laudon 2010 aneb SVC v převaze

vydáno 6. září 2010, autor Milan Shembera, přečteno 2306x

Laudon 2010 aneb SVC v převaze První zářijový víkend zavítal zcela kompletní tým SVC Náchod Motorsport do obce Albrechtice poblíž Lanškrouna. Konal se zde závod na kopec Laudon, a to závod, který byl součástí jak Mezinárodního mistrovství ČR závodů automobilů do vrchu, ale i Liqui Moly Berg Cupu. Tým SVC zde počtem jezdců bodujících do týmové trofeje předčil veškerá očekávání. A nejen počtem počtem jezdců.

titulka

4-5.9.2010
Prní zářijový víkend zavítal zcela kompletní tým SVC Náchod Motorsport do obce Albrechtice poblíž Lanškrouna. Konal se zde závod na kopec Laudon, a to závod, který byl součástí jak Mezinárodního mistrovství ČR závodů automobilů do vrchu, ale i Liqui Moly Berg Cupu. Tým SVC zde počtem jezdců bodujících do týmové trofeje předčil veškerá očekávání. A nejen počtem počtem jezdců.

Již sobotní ranní počasí dávalo najevo, že závody nebudou jednoduché, tedy pro ty, kteří jezdí radši na suchu. Od samého rána proudily z nebe potoky vody. V nedělní ráno vypadala obloha jako by ji někdo vymetl koštětem, takže i ti, kteří radši suché pneumatiky, si přišli na své. Nyní již ke konkrétním jménům, která jste mohli vidět na trati nebo zaslechnout v rozhlase, případně jejich výsledky vidět v online výsledcích na internetu nebo je dokonce viděli v průběhu závodu v živém vysílání.

Vladimír Vitver: Vladimír bodoval o víkendu do obou šampionátů, tedy do MMČR i Liqui Moly Berg Cupu (LMBC). Jeho hlavním cílem bylo bodovat a upevnit si tím první místo ve třídě E1 do dvou litrů a obhájit titul této třídy z loňské sezóny, zároveň s tím si pojistit vícemistra kategorie cestovních vozů a skupiny E1. Ptáte se, jak to dopadlo? Dopadlo to dobře, vše se povedlo už v sobotu, a tak bylo možné dokonce v nedělním závodě odzkoušet novou techniku – Lotus WR-12. Tedy, první jízda nedopadla nejlépe, když v rychlé pravé zatáčce na terénní nerovnosti vypadnul odpojovač baterie, následovalo „škubnutí“ vozu a lehký kontakt s ochrannou bariérou z pneumatik (a ve finále patnáctivteřinovou ztrátu). Druhá jízda znamenala jistotu, nedalo se jet naplno, a to díky lehce ohnutému zavěšení pravého kola. I přes tyto problémy si Vláďa vyjel 1. místo ve třídě E1-2000 (dokonce v obou šampionátech). V Berg Cupu bral Vladimír kromě všech těchto úspěchů i druhé místo v absolutním pořadí. Je ovšem jasné, že Lotus WR-12, který si jezdec sám zkonstruoval a je postaven ve vlastní dílně, je „pekelně“ rychlý, což dokazují naměřené mezičasy, ovšem díky reprezentačním povinnostem nebylo možné jej zcela a dokonale otestovat a připravit na celou sezónu 2010. V té další sezóně se bude jednat o jeden z nejrychlejších vozů skupiny E1 na evropských kopcích. Vladimír Vitver je pevný základ teamu i se svým zkonstruovaným vozem. I když se nezúčastňuje všech závodů seriálu LMBC, a to z důvodu účasti na závodech FIA a reprezentačních povinností, jezdí na LMBC spíše jen pro zábavu. I tak při účasti na 9 podnicích ze 14 vede svoji třídu a ke všemu je na celkově 8. místě absolutním pořadí.

Martin Novotný: Dvoulitrový kopcový speciál Ligier JS49 a Martin Novotný z Černčic zajížděli pod hlavičkou SVC Náchod Motorsport výborné časy, zvítězili ve své skupině a získal cenné body do absolutního pořadí jezdců i týmů seriálu MMČR.

Aleš Mlejnek má našlápnuto k zisku titulu mistra seriálu LMBC a na tomto kopci bojoval se svým Lotusem F3 proti Davidu Komárkovi. Svoji třídu jasně vyhrál, ovšem o vítězi se rozhodne v posledním závodě sezóny, který se koná v Divákách u Hustopečí.

Jan Čermák byl na Laudoně skoro jako doma, trať zná dokonale. Rozhodnutím týmu bylo zajistit pro tento závod a jeho jezdecké umění otevřený závodní speciál Radical SR-4. Pro Honzu to byla životní premiéra v otevřeném voze. Ten se tohoto úkolu zhostil na výtečnou, stav trati a počasí vůbec nerozhodovali. Zajížděl velmi rychlé časy, vyhrál s přehledem svoji třídu a velmi pomohl celému týmu bojovat o sezónní titul týmu nejlepšího. Jezdil dokonce pouhé dvě desetiny sekundy za rychlejším a silnějším Radicalem SR-3 pilotovaným zkušeným Markem Rybníčkem.

Martin Zimák je stálicí týmu s výtečnými výsledky, která zajela opět na maximum a vyhrála svoji třídu. Martin a jeho Citroën Saxo jsou neuvěřitelně rychlí.

Pavel Ulman zajížděl opět výtečné časy a je jediný jezdec, který je schopen se na suchu i mokru prosadit se zadokolkou BMW ve třídě E1 nad 2 litry mezi překoňovanými Mitsubishi a Subaru. Pavel zaslouží obdiv, jelikož si svůj vůz staví také sám.

Co říci na závěr? V Albrechticích měl team početnou podporu fanoušků, jen z místa bydliště majitele teamu V. Vitvera přijelo na 50 lidí, dále zde byl připraven raut, jako poděkování pro sponzory SVC Náchod,s.r.o, Redbull,  LIQUI MOLY,  LSC Motorsport,  Motorsport Magazín,  Motormix,  Ložiska Náchod-Vít Jirásek

Nejnovější články z kategorie

Související obsah

    Žádný přidružený obsah

Komentáře

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno.

provozovatel © 2011 svc náchod
design © 2011 schembera.cz & repro reklamní

Spolupracujeme